čtvrtek 12. listopadu 2020

Pařížské rohlíčky

Pařížské rohlíčky jsem poprvé ochutnala u své tchýně. Ona je pekla rovné pod názvem "Čára". Byla jsem z nich naprosto unesena. Nikdy jsem neochutnala nic tak křehkého a výborného. Opravdu nevím proč jsem si tenkrát neřekla o recept. Asi proto, že bylo jednodušší cpát se s nimi u ní, než je péct sama. No a jak to tak bývá, později už jsem si o recept říct nemohla. Ale naštěstí tu máme zázrak zvaný internet. A tak jsem vyzkoušela několik receptů, několik jsem jich nakombinovala a nakonec je z toho opět ta křehká dobrůtka, kterou jsem jedla před lety.





Suroviny rohlíčky:

  • 100 g mletých vlašských ořechů
  • 100 g moučkového cukru
  • 1 vejce
  • 1 polévková lžíce hladké mouky


Suroviny krém:

  • 100 g mletých vlašských ořechů
  • 80 g moučkového cukru
  • 100 - 125 ml mléka (pro větší trvanlivost krému použijte vodu)
  • 100 g másla
  • rum dle chuti
Postup rohlíčky:
Předehřejte troubu na 150°C a na plech dejte pečicí papír. 

V mixéru vyšlehejte vejce s cukrem a pak přidejte hladkou mouku a ořechy. Naplňte cukrářský sáček a přímo na plech s pečicím papírem tvarujte rohlíčky nebo čáry.

Zvolte trezírovací špičku hladkou s menším průměrem max. do 1 cm. Rohlíčky se při pečení roztečou a nabydou. 




Pečte pozvolna do světle hnědé barvy cca 20 minut.

Rohlíčky jsou po upečení velmi křehké. Opatrně je sundejte z plechu a nechte vychladnout.


Postup krém:
Ořechy a práškový cukr spaříme v mléce, tzn. že mléko přivedeme k varu a do něj přidáme ořechy s cukrem, promícháme a odstavíme z tepla.

Do hmoty pokojové teploty přidáme máslo a rum stejné teploty a vyšleháme hladký krém.

Pokud je moc řídký, můžeme ho zahustit pomletými dětskými nebo cukrářskými piškoty.


Postup na dokončení rohlíčků:
Jestliže je krém moc řídký, mírně ho vychladíme. Poté ho naplníme do cukrářského sáčku s ozdobnou špičkou a naneseme ho na rohlíčky.

Necháme zatuhnout a pak rohlíčky máčíme v rozpuštěné čokoládě.





Žádné komentáře:

Okomentovat