pátek 15. června 2018

Lívance klasické kynuté



Lívance. Kdo by je neznal z dětství. Pamatuji se, že u nás doma byly lívance vždy jen v jahodové sezóně. Jedli jsme je totiž zásadně s čerstvými rozmačkanými jahodami, které maminka smíchala s neušlehanou šlehačkou. No a moje děti mají raději marmeládu a šlehačku a tak jsem se přeorientovala s nimi. Ať už s jahodami nebo marmoškou, lívance jsou prostě skvělá volba, když má rodina chuť na sladký oběd.



Suroviny:

  • 700 ml mléka
  • 400 g polohrubé mouky
  • 2 vejce
  • 40 g cukru
  • 20 g droždí
  • špetka soli


Postup:
Ohřejeme deci mléka, přidáme lžíci cukru a promícháme. Pak do této směsi rozdrobíme droždí a necháme vzejít kvásek.
Zbylé suroviny smícháme a nakonec přidáme kvásek a ten důkladně s hmotou spojíme.
Mísu přikryjeme utěrkou a necháme hodinu kynout.

Vykynuté těsto lijeme na olejem vymazaný lívanečník a na mírném ohni smažíme z obou stran. Musíme hlídat, jelikož cukr v těstě způsobuje, že lívance mají tendenci se připalovat.




1 komentář:

  1. Lívance byly můj první recept, který mě přivedl k vaření. Jakmile jsem je vytunila, pronikla jsem do vaření a začala nakupovat gastro vybavení jako šílená. Pak jsem se uchytila dokonce na dvou stážích přímo v restauracích, kde jsem sice dělala jen takovou podržtašku, ale dalo mi to náhled do té profese... :)

    OdpovědětVymazat