pátek 10. března 2017

Nekynuté kefírové lívance jako vánek

Nejsem moc lívancový typ. Když si mám vybrat, tak raději sáhnu po palačinkách. Doma jsme dělali lívance z droždí a to čekání na vykynutí mě v dospělosti od jejich přípravy odrazovalo. Kdežto palačinky se prostě zamíchají a už se smaží.
Později jsem však narazila na lívance, kde pozici droždí zastoupil buď prášek do pečiva a nebo jedlá soda. To už znělo líp. Naházet suroviny, trochu vyšlehat a jdeme na to.




Suroviny:
500 ml kefíru
3 vejce
cukr podle chuti
špetka soli
1 čajová lžička jedlé sody
4 polévkové lžíce hladké mouky


Vajíčka s cukrem utřeme do pěny.



Mouku smícháme s jedlou sodou.


K pěně z vajec a cukru střídavě přidáváme kefír a mouku.




Připravené těsto smažíme na lívanečníku z obou stran do zlatava. Lívanečník vždy před nalitím těsta, potřeme lehce olejem. Nejlépe pomocí mašlovačky. Obracíme opatrně, jelikož jsou hodně nadýchané a nešetrnou manipulací mohou spadnout.

Já jsem při první várce opatrná nebyla a takhle to dopadlo. Také si všimněte, že jsem je dost přeplnila. Není to potřeba. Vážně vyběhnou sami.




Takže druhý pokus. Ubrat těsto...


... a huráááá, povedlo se. 👏☺


Lívance smažíme na velmi mírný stupeň. Já měla nastavenou čtyřku z devíti.


Navíc se mi osvědčilo smažit je z první strany pod pokličkou.


Doma jsme lívance jedli jedině s rozmačkanými a oslazenými jahodami, do kterých se nalila neušlehaná šlehačka. Tuhle směs jsme nandali do misek a lívance k ní přikusovali.

Já jsem tentokrát zvolila jahodovou marmeládu, na ní přišel tvaroh se zakysanou smetanou a trochou cukru a na vršek pokrájené čerstvé jahody.


Žádné komentáře:

Okomentovat