pondělí 6. února 2017

Vanilkové rohlíčky - velmi křehké

Původně jsem na loňské vánoce vanilkové rohlíčky ani nechtěla dělat. Jsem si říkala, nikdo o ně moc nestojí, je to děsně sladké, zbytečně to tu zbude.
To jsem ještě netušila, že narazím na tak dobrý recept a tudíž budou snědené hned jako druhé v pořadí (po vosích hnízdech samozřejmě).

Ano pravda, dělala jsem je jen z poloviční dávky a to jsem dost prohloupila. No co už. Příští rok to určitě napravím.





Suroviny na těsto:
210 g hladké mouky
  20 g moučkového cukru
  40 g mletých ořechů
110 g másla
    1    žloutek

Na obalení:
moučkový cukr s vanilkovým cukrem


Mouku i cukr prosejeme přidáme změklé máslo, ořechy a žloutek. Zpracujeme na nelepivé těsto, zabalíme do fólie a necháme alespoň 2 hodiny ztuhnout v lednici, nejlépe však přes noc.

Následně pak tvarujeme cca 5 cm rohlíčky, technikou jak je kdo zvyklý. Někdo uválí tenkého hada, odkrajuje jednotlivé kousky a ty pak ohne do tvaru rohlíčků. Já raději tvořím kuličky stejné velikosti, z nich uválím hada a toho pak stočím do tvaru rohlíčků. Konce přihnu malinko k sobě, připadají mi pak hezčí než když jsou rovné, ale to je věc názoru.
Těsto si postupně odkrajujeme a zbytek vždy vrátíme do lednice. Se studeným těstem se lépe pracuje.

Rohlíčky pečeme v rozpálené troubě na 170°C dokud nezezlátnou. Je třeba je hlídat.

Ještě horké cukroví obalujeme v prosátém moučkovém cukru. Děláme to velmi opatrně, protože je velmi křehké a snadno se v rukou láme.

Takto křehké vydrží po celou dobu Vánoc.






Původní recept jsem nalezla zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat