úterý 24. ledna 2017

Vynikající tvarohové řezy

Troufám si o sobě tvrdit, že jsem docela dobrá cukrářka a proto jsem byla opravdu překvapená, že mě naprosto minul recept na výborný a jednoduchý tvarohový krém, který je použit v těchto řezech. Ale co už. Nakonec si cestu do mé kuchyně našel.
Nejdřív jsem byla silně nedůvěřivá. Tvaroh? Do horkého pudinku? Fakt? Vždyť se to zdrcne. Ale světe div se, nezdrclo. A navíc je to moc dobré.
Tak jo. Možná to většinu z vás moc neoslní neb ho možná znáte. Ovšem ti, kteří o něm neslyšeli, určitě vyzkoušejte. Stojí za to a navíc je hned hotový.


Suroviny těsto:    
                                             2 hrnky hladké mouky 
                                                (použila jsem 1 hrnek pšeničnou bílou a 1 špaldovou celozrnnou)
                                             1 hrnek cukru krupice
                                                (dala jsem jen 3/4 hrnku - moc nesladím)
                                             1 hrnek mléka 
                                                (lze nahradit rostlinným nápojem)
                                             1/2 hrnku oleje
                                             2 vejce
                                             1 prášek do pečiva
                                             1 vanilkový cukr
                                             2 lžíce kakaa

Suroviny krém:   
                                    2 balení pudinku v prášku
                                                (příchuť je na vás, já použila vanilkový)
                                             2x 250 g tvarohu ve vaničce
                                             125 g másla
                                             1/2 l mléka
                                             4 lžíce cukru
                                                (já použila sušenou třtinovou šťávu)

Suroviny poleva:
                                             100 g čokolády na vaření
                                             kelímek zakysané smetany

Všechny suroviny na těsto (kromě kakaa) důkladně vyšleháme. 2/3 těsta nalijeme na plech vyložený pečicím papírem a do zbylé třetiny přidáme kakao. Promícháme a pomocí lžíce pokapeme světlé těsto tmavým. Pak vezmeme špejli, zapíchneme do těsta a krouživými pohyby vytvoříme efekt mramorování.




Tím, že se suroviny pouze smíchají, je korpus poněkud tužší. Když byste ho chtěli nadýchanější, je třeba vyšlehat žloutky s polovinou cukru, bílky s druhou, pak do žloutků přidat teplé mléko, olej a mouku smíchanou s práškem do pečiva a do této hmoty opatrně přidat bílky. S kakaem pak už postupujte stejně.

Pečeme na 175°C cca 20 minut. Pokud byste použili dortovou formu a korpus by byl tedy vyšší, pečeme cca 40 minut. Ale samozřejmě platí pravidlo, že každá trouba peče jinak a tak vycházejte ze svých zkušeností. Propečení kontrolujte pomocí špejle. Zapíchněte ji do středu a pokud na ní po vytažení neulpělo těsto, je upečeno. Zkušení pekaři poznají propečení poklepem na povrch. Pokud těsto pruží, je hotové. Pokud zůstane v místě dotyku prohlubeň, je třeba ještě dopékat.


Než nám korpus vychladne, připravíme si krém. 

Pudink uvaříme dle návodu. Jen bude díky poloviční dávce mléka trochu hustší. Ještě do horké hmoty přidáme tvaroh a máslo a metličkou šleháme tak dlouho, dokud se máslo nerozpustí a hmota získá kompaktní konzistenci. Cukr přidejte před vařením do pudinku. Nechte krém vychladit, ale jen na pokojovou teplotu. Ne v lednici. To jsem udělala já a pak se mi špatně roztíral.

Jak už jsem psala na začátku, opravdu mě překvapilo, že se nic nesrazilo, když s klasickým pudinkovým krémem mám navíc špatné zkušenosti. Téměř vždy se mi srazí. A zde jsem čekala podobný efekt. O to byla má radost větší, že k tomu nedošlo. 
Věřím, že nás čeká ještě hodně chuťové radosti v podobě tohoto krému s pudinky různých druhů.
Třeba např. čokoláda a višeň, když k pudinku přidáme hoblinky čokolády, banán a karamel, když přidáme plátky banánu nebo lískový oříšek a do něj nasekané opražené oříšky nebo griliáš.


Poleva je velmi jednoduchá. Ve vodní lázni nebo v mikrovlnce rozpustíme čokoládu. Pozor neměla by být horká. Do ní zašleháme zakysanou smetanu.

A pak už jen na korpus natřeme krém a na něj nalijeme polevu. Dáme do lednice, necháme ztuhnout a můžeme servírovat.






Žádné komentáře:

Okomentovat